FSY
Robienie FS-a Przeczytaj bo inaczej gra nie będzie sprawiać przyjemności!
Robienie FS-a
Pewnie 99% osob wie jak robic fsy, ale lepiej to napisac aby nie bylo watpliwosci. Sa trzy mozliwe sytuacje:
1. Posiadamy moona na ktorym stacjonuje nasza flota
- wysylamy flote z misja zbieraj na pz lub z misja stacjonuj na innego naszego moona
- wysylamy flote z misja stacjonuj na nasza planete (ale logujemy sie zanim doleci w celu upewnienia czy nikt nie probuje jej zniszczyc)
2. Posiadamy dwie planety blisko siebie i flote na jednej z nich
-wysylamy flote z misja stacjonuj (ale logujemy sie zanim doleci w celu upewnienia czy nikt nie probuje jej zniszczyc)
3. Posiadamy tylko 1 planete bez moona a pozostale kolonie sa za daleko
- stara taktyka przed zmianami, dziala tylko jesli w poblizu nie ma bardzo silnej floty. Tworzymy floty widmo. Wysylamy cala flote z misja zbieraj i jednoczesnie w nieduzych odstepach czasowych 4-8 flot skladajacych sie z 1 recyklera na to samo pole zniszczen. I teraz najwazniejsze: zanim floty dotra na pz nalezy sie zalogowac i je w roznych odstepach czasu losowo zawrocic - tymsamym mylimy falange i agresor nie wie ktora flota to ktora.
== Zle fsy ==
- wysylanie floty z planety z misja szpieguj/transportuj/atakuj/zbieraj/kolonizuj/zniszcz
- wysylanie floty z moona z misja szpieguj/transportuj/atakuj/zniszcz
== Uwagi ==
Jesli brak pola zniszczen w celu wyslania fs'a nalezy poslac 1 sonde z misja atakuj. Wowczas niezaleznie od tego czy sonda spadnie czy nie powstanie pz.
Oszukiwanie falangi w czasie ataku
To mi kiedys szczygiel podrzucil. Tak porada napewno kazdemu sie przyda, troche skomplikowane ale skuteczne i robi mlyn falandze. To jest przyklad zeby pokazac o co chodzi.
Najpierw tworzymy TRZON:
Flota 1. 400 OW (uderzenie)
Flota 2. 20 OW + 20 MT (pierwsze farmienie)
Flota 3.1 REC (flota widmo)
Do tego wysyłamy np. kolejne farmienia, co jeszcze bardziej komplikuje skan falangi, a przy okazji sobie farmimy.
Celem jest następujący obraz z falangi
* 00:00:00 400 OW uderza w cel,
* 00:05:00 20 OW + 20 MT farmi.
Na czym polega trik. Otóż wysyłamy 20 OW + 20 MT na większej prędkości niż 400 OW, ale tak, żeby uderzyły w cel 5 minut po 400 OW (czyli nieco później), za to wróciły na planetę 5 minut przed 400 OW. Te 5 minut to sprawa umowna, robimy tyle, ile się da. Dzięki temu mamy efekt odwrócenia kolejności. Ponadto 400 OW puszczamy na przykład na 80%, ale zapamiętujemy sobie różnicę pomiędzy 80%, a 90% - powiedzmy, że ta różnica wynosi zalezy jakie napedy mamy.
Flotę widmo puszczamy w ten sam cel z poleceniem "Atakuj" na 10% znacznie wcześniej (1-2 godziny nawet) i zawracamy tak, żeby wróciła dokładnie 2 minuty przed powrotem 400 OW z głównego ataku. Tej floty nie będzie w ogóle widać, bo będzie na samym dole skanu falangi i mało kto ją dokładnie zapamięta. Flota widmo służy do "podmienienia" floty złożonej z 400 OW. Już w pierwszym krytycznym skanie falangą, czyli tuż po wysłaniu 400 OW ta flota widmo powinna być zawrócona i dawać w obrazie falangi fałszywy powrót 400 OW tak, jakby były one wysłane na 90%.
A teraz clue. Jak widoczne są floty wracające z ataku. Otóż widać 3 floty wracające. Dwie z tych flot wracają w tych samych odstępach czasowych, co uderzały, ale w odwrotnej kolejności, a dwie z tych flot wracają tak, jak gdyby 400 OW było wysłane na 90%, lub 80%. Dodatkowo posyłamy kilka flot zupełnie radośnie zawracając je tak, żeby jeszcze dodatkowo obraz z falangi zaśmieciły.
Chciałbym zobaczyć kogoś, kto próbuje wykombinować, która z tych flot to 400 OW i to w ciągu 1-2 godzin analizowania.
Jest to możliwe, ale trzeba dysponować zrzutami z kilku skanów falangą, mieć sporo czasu i wpaść na to, jaki trik został zastosowany. Bo przecież to nie jest jedyny sposób oszukania falangi. Wszystko zależy od pomysłowości.
ACS
Co to jest ACS?
ACS (łączenie flot) to nic innego jak możliwość wspólnej walki flot zaprzyjaźnionych graczy zarówno w ataku jak i obronie.
Czym jest łączona obrona?
O łączonej obronie możemy mówić, gdy podczas stacjonowania na orbicie danej planety floty zaprzyjaźnionej (BuddyLista) lub sojuszniczej zostanie ona zaatakowana przez innego gracza. W takim przypadku dojdzie do walki, w której obrońcami na planecie będą wszyscy gracze, których floty aktualnie tam stacjonują.
Co to jest łączony atak?
Łączony atak to wspólny lot od 2 do 16 flot, połączonych rozkazem "Atak związku", na jeden cel. Floty te mogą należeć do maksimum 5 graczy. W raporcie wojennym, który pokaże się po bitwie, jako agresorzy wymienione są wszystkie floty i gracze biorący udział w ataku.
UWAGA: Reguła bash jest liczona osobno dla każdego gracza dołączającego się do ataku
Jak zrobić łączony atak/obronę?
Atak: Jeśli jesteś założycielem ataku to najpierw wybierasz swoją flotę, wybierasz cel, następnie misję Napadaj (tak jak przy normalnym ataku). W zakładce Flota, pod przyciskiem "Zawróć", pojawi się opcja "Związek". Po kliknięciu na "Związek", pojawią się nowe pozycje: "Zmień nazwę związku" - w której to możesz inaczej nazwać grupę, oraz "Zaproś uczestników" - tam wpisujesz nick gracza którego chcesz zaprosić do ataku. Po lewej widnieją nicki graczy których już zaprosiłeś (Ty jesteś tam automatycznie).
Po wpisaniu nicka, gracz ten dostanie wiadomość z zaproszeniem do ataku (zaprosić do wspólnego ataku możesz DOWOLNĄ osobę, także spoza sojuszu oraz Buddylisty). Gdy zaproszona osoba wejdzie w zakładkę Flota, to po wybraniu ilości statków i kliknięciu Dalej będzie miała możliwość dołączenia się do wspólnego ataku.
Jeśli Ty sam chcesz wysłać dwie floty z innych planet, to po wysłaniu pierwszej floty wchodzisz w zakładkę Flota, wybierasz interesujące Cię statki, klikasz Dalej, by następnie dołączyć swoje statki do grupowego ataku.
Uwaga! Nie możesz dołączyć się do ataku na swoją własną kolonię (a także oczywiście księżyc), misja "atak związku" będzie niedostępna.
Obrona: Żeby brać udział w łączonej obronie wystarczy że wyślesz swoją flotę z misją Zatrzymaj do sojusznika lub gracza z BuddyListy i Twoja flota weźmie automatycznie udział we wszelkich bitwach na tej planecie podczas Twojego stacjonowania.
Jak się robi ACSa (obrazki)
Opis sir Czepit